Opéra Garnier

 
 
  
 
Vakande till sol och tog en springtur. Vid tio möttes vi för att handla lite lunch och åkte sen till Seine och satte oss och njöt i solen. Blev mörkt bröd (som man blir överlycklig när man hittar) salam, ost, apelsiner och jordgubbar. Fick sedan en guidad tur på Opéra Garnier vilket var jätteintressant. Vi blev så imponerade och fångade att vi efteråt gick och köpte biljetter till kvällens föreställning. Fick ganska kassa platser längst upp men priset var desto bättre: 10 euro! (klassifieras som Kap). Tänk det är billigare än att gå på bio i Sverige. Det firade vi med en McFlurry i solen.
 
 
Innan baletten tog vi oss ett glas vin på en närliggande Irish pub. Deras prioriteringar va ganska konstiga då de hade värsta discoljuset men ingen musik... 
 
Baletten var jättetrevlig och minglade lite på operan i pausen. Musiken var helt fantastisk då det var en orkester som spelade och som satt under/framför scenen. När man lyssnar frågar jag mig alltid samma fråga: Varför slutade jag på både fiol, blockflöjt och klarinett? Hur bra hade man inte varit om man fortsatt?
 
Väl hemma kollade jag lite klipp från Melo. Var helt klart rätt låt som vann! Tyckte nämligen inte om Ace med Busy Doin' Nothin' som kom tvåa. Hon trodde sig och hade inget bra scenspråk. Bra jobbat Sanna!!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0