Fredag igen

Under engelskalektionen åkte vi ut i de kvarter vi arbetat med under ett Ernest Hemmingway projekt för att guida en grupp amerikanare som var på besök. De pratade väldigt grötig engelska och oförståeende nickanden och leenden från min sida. Här ser vi Le Dôme som är en restaurang/bar som Hemmingway brukade hänga på när han bodde i Paris. 
 
På Pariskunskapen (en lektion där vi lär oss om Paris, antingen i klassrummet eller via studiebesök) åkte vi till Kinakvarteren och hittade den här i en kinesisk butik. Det är någon sorts mat... tror vi. 
Var dock en besvikelse då det i princip enast bestod av lite kinarestauranger. Dock var maten jättegod! 
Efter restaurangbesöket fortsatte jag, Sophie och Tova till latinkvarteren där jag smakade vin chaud för första gången. En lite glöggliknande smak vilket jag gillar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0