La première journée

Utsikt över La Defanse (?) med Britt-Marie (värdfamiljsansvarig) i täten.
 
Tasse de Chocolat
Påse med den nya mobben.
Lånade bilderna av Maja :)
 
Ankomst på den Svenska Skolan i Paris, SPP. Där bjöds det på gofika och lite information från våra handledare innan vi fick träffa våra familjer. Var så nerös att jag nästan började gråta, men när jag väl träffat dem blev det lugnare. Hade inga förväntningar då jag varken pratat så mycket med dem eller sett bild.Middagen bestod av matpaj med ansjovis och oliver (tur man är allätare) som följdes av ost med baguette (inte baguett med ost) och köpe hallonpaj (som jag upptäckte efter att jag påpekat att den var väldigt god).
 
Första riktiga dagen var mycket händelserik. Åkte tillsammans med min fadder till skolan. Fick lite information och fick skriva en kort presentation om mig själv på franska. Gick sedan och köpte en mobil (enklaste modellen, ni kan ju tänka er vad man får för 20 euro, bild kommer senare) och tog une tasse de chocolat.
 
Sedan var det dags för skollunch i la cantine. Valde fisk med ris och kaka och banan till dessert. Det är nämligen så att i Frankrike äter man tre-rätters varje dag i skolan. 
 
Nu är jag hemma hos värdfamiljen och har just pratat lite med dem (stolt) och snart är det väl dags för le diner. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0