Lite små paristips

La Défense
 
Paristips nr 1: Täck hår och hals och smält in. Bli en Parisare för det är inte bra om folk förstår att du är utländsk. Vi har blivit utsatta för kycklingrestskrig (dock på dagen) och blivit spottade på i ansiktet. Ha även på diskreta skor, alltså inte klackar eller skor som låter allt för mycket.
 
Tips nr 2: lägg för guds skull inte ner metrokortet längst ner i väskan när du har brottom! Konsekvensen blir att man får åla sig under grindarna för att kunna hinna med tåget. 
 
Tips nr 3: Drick inte en jättestor kopp te innan du ska ut någon stans. Helt plötsligt blir man jättekissig och måste gå på toaletten. Desperat som man är tar man ju vad som helst. Lyckades hitta en offentlig toa som var relativt fräsch (förutom att det låg en bajskorv mitt på golvet, eeh haha när det finns en toa???).
 
Hur som helst, blev inte riktigt klok på toan då ljuset slocknade mitt i allt, toalettdörren öppnades precis när jag var "in action" samtidigt som ett alarm började tjuta. Ja ni kan ju tänka er själva. Kanske inte låter så roligt när man läser det här men jag kan lova att det var det roligaste nånsin och jag sitter nu och småskrattar för mig själv. 

Kommentarer
Postat av: Ayla

haha Micaela du är för härlig! Grymma tips! I feel ya!

2014-02-23 @ 12:28:50
URL: http://ayla.for.me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0