Påskmiddag

Igår var det påskmiddag hemma hos oss. 18 pers varav 2 svenskar på besök som hade bott i denna värdfamiljen tidigare. Det var mycket mat: mingelsnacks i alla dess former, skagernförrätt, kött med bönor och haricot verts, salllad, typ 7 sorters ostar som jag var tvungen att smaka, 3 olika tårtor samma gällde för dem som för ostarna, och sedan kaffe och chokladägg. Och jag var inte ens hungrig när jag började äta... 
 
En av svenskarna hade med sig en jättejobbig hund som satt och slickade på mina fötter under bordet under hela middagen och det gick inte att bli av med den. Hade jag varit ensam med hunden hade jag kunnat hutta ut den från Eiffeltornet.
 
Jag flydde sedan alla jobbiga fransmän och den stela stämningen och tog en kaffe med Maria i Nation.
Har dock inga bilder, kändes lite pin att ta upp mobilen och börja fota maten...

Kommentarer
Postat av: Lina

hahahahah "en jättejobbig hund som satt och slikcade mina fötter under bordet"

2014-04-21 @ 18:48:09
URL: http://www.linasallnilsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0