VAD BRINNER DU FÖR?

Kände för att vara lite kreativ 
 
Fick höra att de som hade ett fast mål i livet när de var unga och kämpade mot detta, också var de som kom att tjäna mest pengar. De som hade halvkoll, tjänade halvbra och det som inte visste, blev en medelinkomsttagare. 
Känner att jag bör börja fundera över vad jag vill ägna mig åt. Känns extra jobbigt att inte veta då man måste prestera på topp hela, om man nu skulle vilja bli typ jurist eller psykolog.
 
Min samhällslärare hade lite pepptalk med klassen i veckan och hon sa att man aldrig vet vad som händer i livet och om man inte lyckas med det ena, får man ta det andra. Hon verkar rutinerad så kände mig genast lugnare och hon menade att allt inte handlar om pengar så länge man är lycklig. Vackert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0