EUROPAPROFIL

 
Anledningen till att jag börjat blogga är för att kunna rapportera om mitt liv nere i Paris. Jag har valt Europaprofil vilket innebär att jag och resten av min klass åker utomlands under vårterminen 2014. Det finns tre olika orter att åka till; Paris, London och Madrid. Jag var till en början inne på London men eftersom jag studerat franska sedan 6:an, kändes det som att det var dags att sätta sina språkkunskaper på prov. 

Vi kommer bo i en fransk värdfamilj men studera på den svenska skolan i Paris, vilket innebär att vi slipper gå om när vi kommer tillbaka. Den svenska skolan är dock belägen på en katolsk skola vilket innebär en del regler. Det är till exempel inte tillåtet att visa bh-band, axlar eller ha shorts kortare än knäna. Man får absolut inte gå på gräsmattorna och det är absolut mobilförbud (gäller dock på alla franska skolor). 
 
Bild på mig och mamma från när vi var i Paris hösten 2012.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0